Convocatòria de subvencions per a la retirada d’amiant

La Generalitat ha anunciat una nova convocatòria de subvencions per a fomentar la retirada de materials amb amiant, amb una dotació total de 8 milions d’euros, destinada a minimitzar els riscos per a la salut pública i millorar el medi ambient.

Des de l’Ajuntament de Massanes us animem a sol·licitar aquests ajuts si és que disposeu de teulades, dipòsits, baixants… que contenen fibrociment. Si us concedeixen la subvenció teniu fins a 27 mesos per justificar la vostra actuació.

Qui pot sol·licitar els ajuts?
Les persones propietàries de béns immobles que continguin elements d’amiant, ja siguin persones físiques o jurídiques, comunitats de veïns i veïnes, entitats públiques i privades.

Terminis
– Inici de la convocatòria: 15 de gener de 2025.
– Data límit: Fins a l’exhauriment del pressupost disponible o, com a màxim, fins al 28 de novembre de 2025.

Com sol·licitar-ho?
La tramitació es fa per internet. Per a més informació sobre el procés de sol·licitud o per rebre ajuda en la gestió, pots accedir al portal oficial: Retirada d’amiant – Generalitat (https://residus.gencat.cat/ca/consultes_i_tramits_-_nou/tramits/detall/24006_._Ajut_TER_4547_2024_amiant)

Qui pot fer la retirada i gestió d’aquest residu?
La retirada i gestió d’amiant s’ha de fer a través d’una empresa autoritzada per l’Agència de Residus, que en molts casos també s’encarreguen de gestionar la subvenció. Podeu consultar les empreses autoritzades al Registre d’Empreses amb Risc d’Amiant (RERA).